رفتن به نوشته‌ها

نخبگان کرمان به رییس جمهور چه گفتند

کرمان- ایرنا- نشست رییس جمهور با نخبگان و ایثارگران استان کرمان عصر جمعه در دومین روز سفر استانی هیات دولت برگزار شد و فرزندان دیار کریمان در این آیین از دغدغه های خود گفتند و پیشنهادهایی ارائه کردند.


به گزارش خبرنگار ایرنا مستقر در این نشست که عصر امروز در تالار برق کرمان برگزار شد اگرچه بخشی از این دغدغه ها در میان همهمه موجود در محل استقرار خبرنگاران کمتر شنیده شد اما بخشی از این دغدغه ها را در ادامه می‌خوانید.
نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری در این نشست گفت: اقامه نماز، برپایی معنویت و عبودیت در جامعه، به حداقل رساندن فاصله بین فقیر و غنی و حاکمیت معروفات در جامعه بویژه عدالت در جامعه، منتفی شدن منکر بویژه ظلم برای کسانی که امکان دفع ظلم از خود را ندارند، عیار ارزیابی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.
آیت الله علیمرادی افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی و نظام ولایت فقیه، جلوه ای از جلوات امامت حضرات ائمه معصومین (ع) است.
ضعف رسانه ای در تبلیغ فعالیت های دولت


حجت الاسلام احمد شیخ بهایی از فعالان حوزه علمیه و خطیب جمعه موقت کرمان گفت: انتظار داشتیم استان کرمان اولین استان در سفرهای استانی باشد، اما نشد ولی متوجه شدیم قبل از آنکه کار تشریفاتی انجام دهند به کارهای اساسی و زیربنایی مشغول شده اند.
وی با اشاره به اینکه ضعف رسانه ای در تبلیغ فعالیت های دولت دیده می شود تاکید کرد: اقدامات انجام شده باید از سوی رسانه ها و در راه خدا تبلیغ شود.
شیخ بهایی با بیان اینکه فسادی که وجود دارد چند دلیل دارد که آنها را به شرح زیر برشمرد: ناشی از تحریم خارجی، فساد درون دستگاه ها، کم کاری، مهم نشمردن وظایف، اکتفا به انجام یک وظیفه و نیز قوانین متناقض، دست و پاگیر و فسادزاست که برای هر یک از آنها یک راهکار وجود دارد.


وی اظهارداشت: برای مقابله در حوزه تحریم باید ظرفیت های کشور به کار گرفته شود و در راستای مبارزه با فسادهای درون سازمانی دستگاه قضایی باید ورود کند؛ در حوزه رفع کم کاری ها و رفع قوانین دست و پاگیر نیز دولت می تواند اقدام کند و در اینجا به حضور روحانیت نیاز است که روحانیت و حوزه های علمیه به عنوان بازوهای معنوی جامعه میتوانند بسیار موثر باشند.
این روحانی اظهارداشت: اصلاح قانون بانک ها و استفاده از ظرفیت پژوهشی حوزه های علمیه به منظور رفع فساد باید مورد توجه قرار گیرد.
استان شدن جنوب از اتحاد مردم نکاهد


نماینده ایثارگران استان کرمان نیز بر تلاش برای رفع فقر از استان تاکید کرد و گفت: از اقدامات شما برای مساعدت در راستای استان شدن جنوب استان تقدیر می کنیم و امیدواریم جزئیات این طرح مبارک با کار کارشناسی به نحوی دنبال شود که ذره ای از اتحاد مردم شمال و جنوب استان زایل نشود.
یوسف زاده یادآور شد: در گذشته قول هایی برای تامین اعتبار ۱۶ میلیارد تومانی به منظور احداث مجتمع فرهنگی و رفاهی جانبازان داده شده اما به ۶۰۰ میلیون تومان تقلیل یافته است.
وی بر تامین اعتبارات لازم برای ایجاد بیمارستان ویژه درمان جانبازان نیز تاکید کرد و ادامه داد: زمین این بیمارستان از سوی دانشگاه آزاد پیش بینی شده است و با تامین اعتبارات مورد نیاز، احداث خواهد شد.
ضرورت های تحقق دولت جوان حزب الهی


سید سجاد مهدوی دبیر مجمع مطالبه گران استان کرمان نیز گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند دولت جوان حزب الهی علاج مشکلات کشور است و تحقق این امر نیازمند دگرگونی در ساختارها و بروکراسی های استخدامی کشور است که باید هرچه زودتر محقق شود.
وی خاطرنشان کرد: الگوی اسلامی پیشرفت در استان خط مشی ندارد و استان در چند دهه روی یک ریل بوده و باید تغییر یابد.
این مطالبه گر یادآور شد: مشکلات استان در حوزه کلان در امور زیربنایی و تولیدی، اجتماعی، فرهنگی، مالی و بازرگانی خلاصه می شود.
گردشگری مقاومت در حد شعار باقی مانده است
افضلی، از فعالان حوزه میراث فرهنگی کرمان نیز با اشاره به اینکه گردشگری مقاومت در حد شعار باقی مانده است، تاکید کرد: تنها سپاه پاسداران بخشی از این کار را انجام داده و همه دستگاه های اجرایی باید به این حوزه ورود کنند.
وی حفاظت از محوطه های باستانی که میراث آیندگان است را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: یکی از سه محور توسعه، گردشگری است و شاخص های گردشگری کشور و استان با توجه به تبلیغات ایران هراسی بدرستی معرفی نشده است.
وی بر توجه به بخش تولید فرش استان کرمان نیز تاکید کرد.


معین الدینی، فعال جهادی نیز گفت: به روایت جهاد نیاز داریم و هویت بخشی به فعالیت های جهادی نیز یک نیاز است.
نخعی، استاد دانشگاه نیز گفت: پیش بینی می شود تعداد موالید در استان کرمان از ۶۵ هزار در سال ۹۵ به ۲۶ هزار در سال ۱۴۰۵ برسد.
وی بر ارائه مشوق هایی برای بانوان شاغل در ادارات به منظور افزایش تمایل آنان به فرزندآوری تاکید کرد و گفت: ایجاد مرکز ترک اعتیاد بانوان در کرمان ضروری است.


به گزارش ایرنا این نشست درحالی برگزار شد که رییس جمهور از روز گذشته سفر استانی خود را به دیار کریمان شروع کرد و امشب بعد از نشست شورای اداری و نشست خبری با خبرنگاران به پایان می رسد.


انتظار می رود در این سفر مصوبات راهگشایی برای تحقق توسعه متوازن استان در به نتیجه برسد.



اخبار مرتبط با سفر استانی دولت سیزدهم به استان کرمان را از طریق پرونده ذیل دنبال کنید:


“https://www.irna.ir/subject/84848979″>دیار کریمان میزبان سی و یکمین سفر استانی رییس جمهور


وب گردی

“https://sohaeshop.com/product-category/%D8%A2%DB%8C%D9%81%D9%88%D9%86-%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B1%DB%8C/”>آیفون تصویری “https://mz724.ir/”>بلیط هواپیما موج زمزم “https://iransite.com”>طراحی سایت ایران سایت “https://www.mehrparvaz.com/”>آژانس هواپیمایی مهرپرواز “https://www.alefbatour.com/”>آژانس هواپیمایی الفبای سفر “https://www.trip.ir/”>بلیط هواپیما ارزان “https://upmusics.com/category/dl-nuhe-madahi/”>نوحه های محرم “https://www.eligasht.com/”>قیمت بلیط هواپیما