رفتن به نوشته‌ها

مدرس فوتبال بانوان رویکرد فدراسیون برگزاری دوره های داوری برای


P>جمیله کشاورز جمعه‌شب در حاشیه برگزاری کلاس داوری فوتبال ۲۲ نفر از بانوان مرکز استان یزد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون برای ارتقای دانش فنی داوران در کشور دوره‌های مختلف آموزشی برگزار شده است .


وی با بیان اینکه برای موفقیت داوران زن در امر قضاوت، زمینه های بسیار خوبی در کشور از سوی فدراسیون فوتبال کشور آماده شد، افزود: رکن اصلی توسعه و ارتقای سطح علمی و مهارت آموزی داوران زن در کسب دانش به روز و آمادگی جسمی و روحی است.


مدرس داوری فدراسیون فوتبال ایران بیان کرد: تاکنون در استان‌های مختلف با استقبال داوران زن ، همکاری و پیگیری هیات‌های ورزشی  شاهد برگزاری دوره‌ های خوب آموزشی بودیم.


خانم کشاورز به وجود ظرفیت در داوران زن کشور اشاره کرد و ادامه داد: برای حضور در مسابقه و قضاوت لیگ‌های ملی و بین‌المللی باید داوران هرچه بیشتر به دانش‌روز و آمادگی جسمی برسند.


وی به وضعیت داوری فوتبال به خصوص در بخش بانوان استان یزد اشاره کرد و برگزاری دوره‌های دانش‌افزایی را امری ضروری دانست و تداوم آن را خواستار شد.


کلاس داوری فوتبال بانوان با حضور۲۲ نفر به مدت سه روز در شهرستان یزد برگزار شد و این استان  ۱۵۰ داور فوتبال دارد که از این تعداد ۳۵ نفر به صورت فعال در قضاوت لیگ‌های کشور حضور دارند.  


استان یزد با یک میلیون و ۲۳۶ هزار نفر جمعیت،۴۸ هیات ورزشی استانی، ۴۰۰ هیات شهرستانی و ۶۲ هزار ورزشکار بیمه شده دارد و در حال حاضر اعضای ۳۰ تیم فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی یزد در لیگ‌های کشوری در رده سنی پایه حضور دارند.


منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *