رفتن به نوشته‌ها

راه اندازی مراکز تشخیصی و توان بخشی کودکان کم شنوا و ناشنوا در

ایسنا/فارس معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به پوشش ۹۵ درصدی غربالگری شنوایی در نوزادان متولد شده در جمعیت تحت پوشش دانشگاه، از راه‌اندازی مراکز تشخیصی و توان‌بخشی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.


عباس رضاییان‌زاده امروز، ۶ آذرماه با بیان اینکه کم‌شنوایی و تعداد افراد مبتلا به آن در جهان به شدت در حال افزایش است، افزود: بیشتر افراد کم شنوا در جهان، دسترسی به خدمات مناسب درمانی و توانبخشی ندارند و در صورتی که به کم‌شنوایی رسیدگی نشود، پیامدهای گسترده‌ای در زندگی افراد ایجاد می‌شود و هزینه زیادی را به دولت‌ها و خانواده‌ها تحمیل می‌کند.


وی ادامه داد: در همین راستا پیگیری‌های لازم به منظور راه‌اندازی مراکز توان‌بخشی شنیداری در مراکز درمانی با همکاری معاونت درمان و دانشکده توانبخشی انجام شده است.


رضاییان‌زاده با اشاره به تسهیل دسترسی خانواده‌های دارای کودک نیازمند به خدمات توان‌بخشی کم‌شنوایی با اجرای این طرح، گفت: با هدف کاهش بار مراجعات بیماران به مرکز استان و به منظور ارائه خدمات گفتار درمانی و تربیت شنیداری به کودکان دریافت کننده سمعک و کاشت حلزون، مراکز ارائه‌دهنده خدمت در شهرستان‌های قطب راه‌اندازی می‌شود.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *