رفتن به نوشته‌ها

جهان شاهد کودک کشی و ظلم بی سابقه رژیم صهیونیستی است

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه در غزه، اسرائیل به شکل وحشیانه به امدادگران حمله می‌کند، گفت: افکار عمومی جهان بیدار است و این صحنه‌ها را مشاهده می‌کند. جهان امروز شاهد کودک‌کشی و ظلم بی‌سابقه رژیم صهیونیستی است. ظلمی‌ که در اوج خود قرار گرفته و حتی اجازه نمی‌دهند تا امدادگران و کادر درمان به مجروحین کمک کنند.


به گزارش ایسنا، سردار جلالی در مراسم تجهیز مراکز عملیاتی شعب جمعیت هلال احمر استان تهران که در محل سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر برگزار شد، گفت: در ایامی حضور داریم که مردم غزه زیر شدیدترین حملات قرار گرفته‌اند و رژیم صهیونیستی بدون هیچ ملاحظه‌ای اقدام به کشتار زنان و کودکان می‌کند. همچنین در هفته‌ای قرار گرفته ایم که باید در آن پدافند غیرعامل تبیین شود. یکی از ارکان مهم این مقوله جمعیت هلال احمر است که با ایثارگری‌های خود از دیرباز به صورت درخشان ظاهر شده است.


وی با بیان اینکه در دین ما نجات جان یک انسان، یک فضیلت بسیار بزرگ است، گفت: این اقدامی‌ است که نجاتگران و داوطلبان جمعیت هلال احمر روزانه به بهترین شکل انجام می‌دهند. عملکرد هلال احمر معطوف به این حوزه نیست و علاوه بر پوشش امدادی سوانح و حوادث، در حوزه‌های دیگر نیز فعالانه عمل کرده است. این کارنامه درخشان نتیجه عملکرد جهادی جمعیت هلال احمر است که بی‌درنگ در خدمت مردم و نظام است. مدیریت مخلصانه و اجرای‌ ایثارگرانه داوطلبان و امدادگران این جمعیت نیز سبب شده تا اعتماد مردم به جمعیت هلال احمر ارتقا یابد و این جمعیت را از خود بدانند.


رئیس سازمان پدافند غیرعامل ادامه داد:‌ هلال احمر یک جمعیت بی طرف بین‌المللی است که همواره در جنگ‌ها و سختی‌ها پای کار بوده است اما این جایگاه انسانی هلال احمر و صلیب سرخ از سوی برخی نادیده گرفته می‌شود. همانطور که شاهد هستیم در غزه، اسرائیل به شکل وحشیانه به امدادگران حمله می‌کند. افکار عمومی جهان بیدار است و این صحنه‌ها را مشاهده می‌کند. جهان امروز شاهد کودک‌کشی و ظلم بی‌سابقه رژیم صهیونیستی است. ظلمی‌که در اوج خود قرار گرفته و حتی اجازه نمی‌دهند تا امدادگران و کادر درمان به مجروحین کمک کنند.


جلالی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه عنصر داوطلب بودن در میان نیروهای هلال احمر یک موضوع ارزشمند است، گفت: نیروهای این جمعیت نشان داده‌اند به یک باور رسیده‌اند که در این عرصه به صورت فعال حاضرند. نکته قابل توجه این است که این نیروی داوطلب به خوبی سازماندهی شده و این امید را ایجاد کرده که در حوادث احتمالی می‌توان یک پاسخگویی مناسب داشت. امروز باید آموزش و مهارت به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد. همگام سازی نیروها با شرایط سخت با تمرین‌های بسیار و انجام مانور میسر می‌شود تا این تمرینات در وجود نیروها نهادینه شود. این رویه است که کمک می‌کند در بحران بتوان بهترین پاسخگویی را داشت.


وی ادامه داد: مقوله مهم دیگر تجهیز مراکز هلال احمر است که کمک می‌کند تا مهارت‌ها به شکل مناسب به کار گرفته شود. ضلع تکمیل کننده این موضوعات آمادگی ذهنی، روحی، فردی، گروهی و بدنی است. کار گروهی و تیمی یک اصل اساسی در این زمینه است که باید در این حوزه تمرینات به صورت منظم برگزار شود. تداوم تمرینات و مانورها در این عرصه می‌تواند گره‌گشا باشد و باید مورد توجه جدی قرار گیرد. امداد و نجات نمونه‌ای مهم از خدمت به مردم است و دقیقا به همین علت باید به بهترین شکل آماده بود تا به مردم خدمت کرد.


در ادامه وحید کیانفر، سرپرست پدافند غیرعامل جمعیت هلال‌احمر نیز از آمادگی این جمعیت در پدافند غیرعامل خبر داد و گفت: سناریوهای لازم در این خصوص آماده می‌شود. ما به صورت معمول، مانورهایی برای آمادگی در برابر بحران‌های طبیعی در جمعیت هلال‌احمر، انجام می‌دهیم اما درباره آمادگی در برابر پدافند غیرعامل که انسان باعث آن شده و پیچیده است، باید برنامه‌های پیچیده و درخور دارد.


وی ادامه داد: در همین راستا هم جمعیت هلال‌احمر زیرساخت‌های لازم را برای آمادگی در برابر سناریوهایی که درپدافند غیرعامل تعریف می‌شود، ایجاده کرده است و عضو کمیته فضای مجازی صلیب سرخ است و بسته به تعاریفی که در نظام جمهوری اسلامی تعریف شده، از تجربیات این کمیته استفاده می‌کند.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

بیشتر بخوانیم دستگاه تصفیه آب
بیشتر بخوانیمروش‌های انتخاب و خرید نهال‌های سالم برای باغبانی

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *