رفتن به نوشته‌ها

استاندار کرمان ۳۰ همت مالیات از کرمان اخذ می شود اما عدد زیادی

ایسنا/کرمان استاندار کرمان بعداز ظهر امروز ۱۰ آبان ماه در شورای اداری ستان کرمان با حضور رئیس قوه قضائیه با اشاره به ظرفیت‌های استان در بخش‌های گوناگون، گفت: استان کرمان ظرفیت بسیار خوبی در بخش معدن دارد.


محمدمهدی فداکار ادامه داد: در فرآوری مس بعد از کاتد، کار دیگری در استان انجام نشده و باید در توسعه این صنعت اقداماتی صورت گیرد و صنایع پایین دستی مس در استان شکل گیرد زیرا اشتغال آنها بسیار خوب است.


استاندار کرمان با بیان این مطلب که استان کرمان مشکل اشتغال زیادی ندارد، تصریح کرد: متاسفانه درآمدهای معادن به خارج از استان منتقل می‌شود و در سال گذشته حدود 83 همت سود خالص معادن بزرگ استان کرمان بود و معادن استان حدود 20 همت حقوق دولتی پرداخت می‌کنند ضمن اینکه حدود 30 همت مالیات از استان اخذ می‌شود، اما عددی زیادی به استان برگشت داده نمی‌شود و مردم در این زمینه گله دارند.


وی تاکید کرد: شرکت‌های بزرگ اقتصادی باید سرمایه گذاری‌ها و خریدهای خود را در داخل استان انجام دهند. البته شرکت‌های بزرگ اقتصادی در راستای مسئولیت اجتماعی خود در بحث فرهنگی و … کمک می‌کنند اما باید بیشتر شود.


فداکار با بیان این مطلب که گردشگری بخش مغفول مانده کرمان است، تصریح کرد: استان کرمان 9 اثر ثبت جهانی دارد و در سه بخش گردشگری، صنایع دستی و میراثی ظرفیت خوبی در سراسر استان وجود دارد.


وی با اشاره به جایگاه استراتژیک و مهم استان کرمان در ترانزیت کشور، اظهار کرد: پنج فرودگاه (چهار مورد آن فعال است) در استان وجود دارد.


استاندار کرمان با اشاره به اینکه طلسم انتقال آب از دریا شکسته شده، عنوان کرد: استان کرمان پتانسیل خوبی در انرژی خورشیدی دارد و سرمایه‌گذاری در این بخش ورود پیدا کرده است. همچنین اقدامات خوبی در حوزه بهداشت و درمان صورت گرفته است.


وی با اشاره به اینکه اولین چالش استان کرمان آب است، تصریح کرد: آب سد نساء برای شهرهای شرقی و آب از خط صنعت برای کرمان و شهرهای شمالی و آب سد جیرفت برای شهرهای جیرفت و عنبرآباد تامین می‌شود.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز
لینک مطالب دیگرراهنمای خرید شیرآلات توکار بصورت اینترنتی

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *