رفتن به نوشته‌ها

کتاب از زاویه تا زیارتگاه در راستای رویداد اردبیل ۲۰۲۳ چاپ می شود

ایسنا/اردبیل نویسنده کتاب «از زاویه تا زیارتگاه؛ بررسی معماری و باستان‌شناسی دارالارشاد اردبیل در گذر سده‌ها» از چاپ این کتاب با حمایت اداره کل میراث‌فرهنگی استان اردبیل و در راستای رویداد اردبیل ۲۰۲۳ خبر داد.


به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان اردبیل، حسن یوسفی گفت: کتاب «از زاویه تا زیارتگاه؛ بررسی معماری و باستان‌شناسی دارالارشاد اردبیل در گذر سده‌ها» با حمایت اداره کل میراث‌فرهنگی استان اردبیل و در راستای رویداد اردبیل ۲۰۲۳ پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو چاپ می‌شود.


این نویسنده افزود: کتاب از زاویه تا زیارتگاه در حقیقت بررسی افت و خیز تحولات معماری ۴۰۰ ساله کل معماری مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی از زمان بنیاد اولین فضای مذهبی، زاویه در ۷۰۰ هجری تا توسعه معماری این مجموعه عرفانی – دینی با تکیه بر جدیدترین یافته‌های معماری حاصل از مطالعات باستان شناختی است.
وی بیان کرد: در این کتاب تحقیقات علمی دامنه‌دار و مداومی از منظر معماری و باستان‌شناسی در بازه زمانی ۳۰ ساله، کل پیکره معماری اثر را همراه با بقایای حاصل از جدیدترین دستاوردهای باستان‌شناسی بررسی و ساختار تک تک بناها را به صورت دقیق مورد بازبینی قرار گرفته‌اند.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *