رفتن به نوشته‌ها

ورود ۱۰۴ هزار خودرو به گیلان طی دو روز گذشته آمادگی ۱۸ مجتمع

ایسنا/گیلان مدیرکل راهداری و حمل و نقل و نقل جاده ای گیلان از ورود ۱۰۴ هزار و ۷۰۷ وسیله نقلیه به استان طی ۴۸ ساعت گذشته خبر داد و گفت: نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک درصد کاهش در ورود و دو درصد افزایش در خروج از استان بودیم.


غلامعلی نیک فهم امروز، ۲۶ اسفندماه در گفت وگو با ایسنا، از اجرای پویش نوروزی «چشم به راهیم» از ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۲ لغایت ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳ خبر داد و اظهار کرد: این پویش، همزمان با فرا رسیدن سال نو و آغاز سفرهای نوروزی، با هدف ایمنی سفر و کاهش حداکثری آمار تصادفات و فوتی‌های تصادفات جاده‌ای در استان گیلان اجرا می‌شود.


وی با بیان اینکه ایستگاه پویش «چشم به راهیم» در محل آزادراه رشت – قزوین، محدوده مجتمع خدماتی و رفاهی آتیه شهران برپا شده است، تصریح کرد: این ایستگاه با اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری، اجرای موسیقی زنده، نقاشی کودکان و اهداء جوایز همراه است.


مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با اشاره به تقارن نوروز با ایام ماه مبارک رمضان، از آمادگی ۱۸ مجتمع خدمات رفاهی در سطح محورهای استان جهت پذیرایی از مسافران خبر داد و افزود: کمک به افزایش ایمنی سفرهای نوروزی برای استفاده‌کنندگان از خودروهای شخصی و حمل و نقل عمومی و ترغیب رانندگان به توقف وسایل نقلیه در طول سفر با هدف رفع خستگی ناشی از رانندگی طولانی، اشاعه و پاسداشت ارزش‌های دینی و مذهبی در طول سفر، ارتقای دانش عمومی جامعه در خصوص فرهنگ ایمنی و فرهنگ درست رانندگی و به کارگیری هنر در خدمت ایمنی برای ایجاد جاذبه‌های جاده‌ای از مهمترین اهداف این پویش است.


نیک فهم درخصوص اقدامات ایمن‌سازی محورهای استان برای ایام نوروز، تصریح کرد: اجرای روکش آسفالت، پاک‌سازی و زیباسازی حریم راه‌ها، نصب نیوجرسی، نصب انواع تابلو و علائم ایمنی، نصب تابلوهای فلورسنتی جهت آشکارسازی نقاط پرحادثه، بهبود وضعیت حفاظ‌ها و نگهداری روشنایی محورها، ایمن‌سازی و ساماندهی نقاط پرحادثه، خط‌کشی و لکه‌گیری، شستشو و ترمیم علائم، جمع‌آوری لاشه‌های حیوانی و زباله در سطح محورها از جمله فعالیت‌هایی است که به طور گسترده توسط راهداران پرتلاش استان در حال انجام است.


وی همچنین از ورود ۱۰۴ هزار و ۷۰۷ وسیله نقلیه به استان طی ۴۸ ساعت گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: همچنین ۹۴ هزار و ۱۱۸ وسیله نقلیه از استان خارج شده اند.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز
لینک مطالب دیگرراهنمای خرید شیرآلات توکار بصورت اینترنتی

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *