رفتن به نوشته‌ها

اجرای ۱۶ طرح سرمایه گذاری در گیلان

ایسنا/گیلان استاندار گیلان با بیان اینکه ۱۶ طرح سرمایه‌گذاری در مرحله اتمام اخذ مجوز و یا شروع عملیات قرار دارد، گفت: این طرح‌ها با ۹۴ همت سرمایه‌گذاری، حدود چهار هزار و ۴۳۰ نفر اشتغال ایجاد می‌کند.


اسدالله عباسی امروز ۲۶ اسفندماه در دیدار اصحاب رسانه گیلان در سالن الغدیر استانداری، با تبریک حلول ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: نگاه دولت سیزدهم ارتباط با اصحاب رسانه و اعتمادسازی برای ارائه عملکردها و دستاوردها به مردم است.


وی حضور اصحاب رسانه را در صحنه‌های مختلف بویژه در رویارویی با دشمنان که سعی در نابودی افکار مردم دارند، مهم ارزیابی کرد و افزود: رسانه‌های غربی در تلاش هستند با حضور رسانه‌ای گسترده در میان مردم با القای دروغ پردازی‌ها، نشر اکاذیب و مانند این، مردم را ناامید، دلسرد و افسرده کنند، رسانه‌های کشور تلاش کردند در مقابل تمام هجمه‌ها و کینه‌توزی‌های دشمنان در کنار مردم باشند و با آنها مقابله کنند و به جامعه امید دهند.


استاندار گیلان با گرامیداشت یاد شهدای رسانه ملی، کشور، شهدای فلسطین و غزه، شهدای مدافع حرم، امنیت و دفاع مقدس، گفت: نقش و رسالت رسانه‌ها بر کسی پوشیده نیست، آنچه که امروز مردم باور دارند و می‌پذیرند خبرهای موثق و مستند از رسانه‌هایی ‌است که با صداقت، سواد رسانه‌ای، خلوص، اعتمادسازی و مشارکت بخشی در جامعه، درست و متعهدانه قلم می‌زنند و بار مسئولیت قلمشان را می‌پذیرند.


جهاد تبیین بیان عملکرد دولت به مردم برای رفع ابهام


عباسی با اشاره به اهمیت ارتباط رسانه‌ها با روابط عمومی‌ دستگاه‌ها، تصریح کرد: باید دید که بعضی دستگاه‌های اجرایی چقدر توانستند در جهاد تبیین نقش خود را بدرستی ایفا کنند، جهاد تبیین بیان عملکردها به مردم به منظور آگاه‌سازی و رفع ابهامات آنهاست.


وی با انتقاد از عملکرد برخی از روابط‌ عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی، خاطرنشان کرد: برخی از ادارات عملکرد خود را به درستی منعکس نمی‌کنند و در برابر مطالبه‌گری به حق مردم و رسانه‌ها پاسخگو نیستند، شفاف‌سازی نمی‌کنند و این مسئله باعث ایجاد ابهام در ذهن مردم و تفاوت در نوع برداشت آنها می‌شود.


استاندار گیلان گفت: رسانه‌های داخلی باید تولید محتوایی برای خنثی‌سازی توطئه‌های رسانه دشمنان داشته باشند و پاسخگوی نیازهای سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و غیره مردم باشند.


عباسی افزود: رسانه‌ها باید با نقد و بررسی منصفانه به تقویت نقاط قوت بپردازند تا با حفظ همراهی، همفکری و همدلی، باعث انسجام بین رسانه‌ها و مسئولان شود تا کارها و انتقال خدمات به مردم سرعت گیرد.


نرخ مشارکت اقتصادی در گیلان ۴۴.۵ درصد


وی نرخ بیکاری در گیلان را ۶.۲ دهم درصد براساس اعلام مرکز آمار و رصد سامانه وزارت کار عنوان کرد و افزود: این آمار نسبت به نرخ ۷.۶ درصدی کشور بوده و در سال ۱۴۰۰ تاکنون این رقم در گیلان ۲.۵ درصد پایین تر از نرخ بیکاری کشور است. 


استاندار گیلان درباره نرخ مشارکت اقتصادی در گیلان، خاطرنشان کرد: این نرخ در گیلان ۴۴.۵ درصد بوده و در سطح کشور ۴۱.۵ درصد میانگین کشوری است.


عباسی با اشاره به بهره‌برداری از ۴۸۶ طرح با سرمایه‌ ۱۳ همت و اشتغال هفت هزار و ۲۷ نفر در استان، گفت: ۶۹۶ طرح با پیشرفت ۱۰ تا ۹۰ درصد در حال اقدام بوده که با اعتباری بالغ بر ۲۳ همت سرمایه‌گذاری شده است.


اجرای ۱۶ طرح سرمایه‌گذاری در گیلان


وی با بیان اینکه ۱۶ طرح سرمایه‌گذاری در مرحله اتمام اخذ مجوز و یا شروع عملیات قرار دارد، گفت: این طرح‌ها با ۹۴ همت سرمایه‌گذاری برای حدود چهار هزار و ۴۳۰ نفر اشتغال ایجاد می‌کند.


تحقق ۱۰۳ درصدی تعهد اشتغال در گیلان 


استاندار گیلان با اشاره به ۱۸ مصوبه سفر ریاست محترم جمهوری، خاطرنشان کرد: برای این پروژه‌ها هفت هزار و ۹۴۳ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد که تاکنون هفت هزار و ۲۳۳ میلیارد تومان پرداخت شده و ۹۱ درصد است.


عباسی با اشاره به سایر اقدامات انجام شده در توسعه اقتصادی گیلان، افزود: ۲۴۷ واحد راکد با سرمایه هزار و ۵۴ میلیارد تومان و اشتغال سه هزار و ۸۷ نفر در استان احیا شد.


وی تعهد اشتغال استان در سال ۱۴۰۲ را براساس جدیدترین پایش در هفته گذشته ۳۲ هزار نفر برشمرد و تصریح کرد: بر این اساس ۱۰۳ درصد تحقق یافته است.


احداث کارخانه کشتی‌سازی در گیلان


استاندار گیلان با اشاره به در اختیار قرار دادن پنج و نیم هکتار اراضی برای سرمایه‌گذاری در حوزه کشتی‌سازی در گیلان گفت: در سفر هیئت اقتصادی گیلان به کشور روسیه مقرر شد در بندر انزلی یک شرکت کشتی‌سازی با سرمایه‌ اولیه یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان و سرمایه نهایی پنج هزار میلیارد تومان احداث شود.


عباسی با اشاره به اختصاص ۴۵ میلیارد تومان از محل سفر ریاست جمهور به گیلان در خصوص تکمیل تصفیه خانه فاضلاب مسکن مهر رشت، خاطرنشان کرد: تا پایان سال یا نهایتا بعد از تعطیلات بخشی از این مبلغ در اختیار پیمانکار این پروژه قرار می‌گیرد تا روند تکمیل فاضلاب مسکن مهر رشت تسریع یابد.


وی با اشاره به پیشرفت بیش از ۸۰ درصدی پروژه تصفیه خانه فاضلاب مسکن مهر رشت، افزود: مابقی اعتبارات اختصاص یافته به فاضلاب مسکن مهر رشت در اختیار پیمانکار قرار خواهد گرفت لذا باید طی شش الی هفت ماه آینده باید این پروژه به بهره‌برداری برسد زیرا ۱۷ هزار خانوار درگیر این مسئله هستند.


وی با بیان اینکه با تلاش‌های صورت گرفته شیرابه پسماند سراوان نیز در حال کنترل است، گفت: تصفیه خانه شیرابه لندفیل سراوان به صورت آزمایشی و با ظرفیت اسمی سه لیتر در ثانیه به بهره‌برداری رسید ولی به دلیل مشکلات زیست محیطی باردیگر مزایده در این خصوص در حال انجام بوده و شرکت‌ها در حال بررسی صلاحیت هستند لذا انتظار دارم اقدامات حوزه پسماند را در ۲ سال گذشته به نسبت ۳۷ سال گذشته بررسی کنند.


استاندار گیلان با بیان اینکه دو خط شرکت ماده ۳۸ شده که با تحویل آن کل زباله‌ها تبدیل به کودآلی خواهد شد و تنها برگشتی‌ها بدون مشکل زیست محیطی به محل جدید دفن زباله منتقل می‌شود، ضمن اینکه حجم ورودی به سایت دفن زباله به ۳۵۰ تن کاهش می‌یابد.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

بیشتر بخوانیم دستگاه تصفیه آب
بیشتر بخوانیمروش‌های انتخاب و خرید نهال‌های سالم برای باغبانی

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *