رفتن به نوشته‌ها

ضرورت ارتقای جایگاه صادرات و تولید خراسان شمالی در سطح کشور

ایسنا/خراسان شمالی استاندار خراسان شمالی بر ارتقای جایگاه تولید و صادرات استان در سطح کشور تاکید کرد و گفت: اتاق بازرگانی با همدلی باید بتواند به ارتقای صادرات استان کمک کند.


به گزارش ایسنا، محمدرضا حسین نژاد، روز چهارشنبه ۳۱ خردادماه در شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان افزود: پرورش تجار و بازرگانان در راستای افزایش صادرات کمک موثری در ارتقای جایگاه استان خواهد داشت.



وی افزود: اتخاذ تصمیمات درست  و آسیب نرساندن به بخش تولید به ویژه بخش کشاورزی مهم است زیرا تولید پایه و اساس کشور است.



وی بر رفع مشکلات موجود در بخش چاه های کشاورزی و ذخیره آب در استخرهای ذخیره تاکید کرد و گفت: کشاورزان نباید درگیر چنین موضوعاتی باشند.



حسین نژاد اظهار کرد: برای موضوع گاز مصرفی صنایع تبدیلی، باید قانون اصلاح شود و نباید تصمیمات ما در تعارض با قانون باشد.



معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی نیز در این نشست گفت: تسهیلات سفر رییس جمهور به استان پیگیری شده است  و پرداخت این تسهیلات توسط بانک ها بررسی و پذیرفته شد و پرونده های شهرستانها  توسط آنان بررسی خواهد شد. 



ناصر فخر موحدی به اجرای طرح توسعه زنجیره های تولید ارزش راهبردی در استان اشاره کرد و گفت : در حوزه فولاد، سیمان، پتروشیمی، آلومینا، گیاهان دارویی، نوغان داری، زنبور عسل و صنایع پایین دستی زنجیره ارزش تعریف شده که امیدواریم بتوانیم این هشت زنجیره را پیگیری کنیم که تحقق آن مستلزم مشارکت بخش خصوصی و دولتی است.


به گزارش ایسنا، محمدرضا حسین نژاد، استاندار خراسان شمالی همچنین روز چهارشنبه، ۳۱ خردادماه در همایش بزرگداشت یاد شهید چمران و روز ملی بسیج اساتید اظهار کرد: توانایی شهید چمران در حوزه های علمی و قدرت تجزیه و تحلیل برای جنگ های نامنظم چریکی بیانگر این است که علم و دانش موجب بهره وری بالا می شود؛ در جنگ های نامنظم چریکی اقدامات علمی و معنوی شهید چمران توفیقات بزرگی را نصیب کشور کرد.


 
حسین نژاد از یار نزدیک شهید چمران، شهید ایرج رستمی نیز یاد کرد و گفت: در کنار شهید چمران، شهید ایرج رستمی نیز توفیقات بزرگی را برای کشور به دست آورد و مدیران ما نیز باید چمران گونه با درک شرایط و موقعیت کشور، به مسائل نگاه کنند.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *