رفتن به نوشته‌ها

سیادت کشور در ادامه مسیر شهداء تحقق می یابد


P>به گزارش ایرنا از  اداره کل دیپلماسی عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان انرژی اتمی ایران، محمد اسلامی معاون رئیس جمهور در این یادداشت نوشت: در این ایام که با خانواده‌های مکرم شهداء هسته‌ای دیدار کردم بر نقش مهم خون شهیدان در هدایت‌گری جامعه و به سعادت رسیدن شهدا ایمان آوردم.


وی افزود: در دیدار با خانواده شهدا همواره برای بنده کلامی از پرچم‌دار عدالت و حقانیت، بنیان‌گذار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی‌(ره) که شهدا را «شمع محفل بشریت» خطاب کردند، تجلی‌ می‌گشت و این مهم بر ما تکلیف می‌نهد تا در وسیع‌ترین معنای جمله از روشنی این شمع که همچون مشعلی فروزان راه را برای جامعه روشن ساخته است، صیانت نماییم و با جهاد علمی به عزت، اقتدار ملی و آرمان‌های شهیدان جامه عمل بپوشانیم.


رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به دیدار با خانواده شهید داریوش رضایی‌نژاد ادامه داد: در آستانه میلاد باسعادت بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا (س)، به دیدار خانواده شهید گران‌مایه هسته‌ای دکتر داریوش رضایی‌نژاد رفتم و با همسر و دختر شهید دیدار کردم. در این دیدار مغتنم به این موضوع که جنس شهادت شهدای علمی متفاوت است، اشاره نمودم و بیان کردم که هیچ‌کس تصور نمی‌کرد انسان‌هایی خالص و بی‌گناه با حرکت و فعالیت در مسیر علمی و پژوهشی، مورد تهدید و ترور دشمنان قرار گیرند.


اسلامی افزود: در جریان حرکت پرشتاب علمی بر این اصل باور دارم که امروز حوزه علم و فناوری به‌عنوان یک‌ قطب تأثیرگذار برای توسعه و پیشرفت ملت‌ها مطرح است و اگر ادامه‌دهنده راه شهدای علمی باشیم و در علم و فناوری به حوزه مرز دانش دست پیدا کنیم، می‌توانیم به سیادت، پیشتازی و پیشوایی در دنیا برسیم.


معاون رئیس جمهور تصریح کرد: شهدای گران‌قدر ما در مسیر و حوزه‌ی پیشرفتِ علوم و فناوری هسته‌ای گام برداشتند؛ که از نظر استکبار دستیابی به این گستره علمی، منطقه‌ای ممنوعه برای ایران اسلامی بود. اما در حقیقت این منطقه ممنوعه برای ما صراط مستقیم است و همان نقطه‌ای است که باید باشیم و اقتدارمان را ثابت کنیم.


اسلامی ادامه داد: خوشبختانه امروز به شکوفایی در حوزه‌های فناوری‌های نوین در کشورمان رسیده‌ایم و اخیراً ابرقدرت‌ها اعتراف می‌کنند که دستاورد جمهوری اسلامی ایران در حوزه هسته‌ای چیزی نیست که بشود از ایران گرفت یا نابود کرد. این یک جریان زنده است که پرظرفیت کارش را ادامه می‌دهد. ما این‌ عزت و اقتدار را مرهون شهیدان علمی هستیم که یکی از این عزیزان شهید رضایی‌نژاد بود.


وی در پایان گفت: خداوند متعال عنایت فرماید تا با اراده پایدار و خدمت صادقانه ادامه‌دهنده مسیر حقانیت و عدالت شهدای عظیم‌الشان باشیم.


منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *