رفتن به نوشته‌ها

خطیب جمعه قم از مالکان خوش انصاف قدردانی کرد

قم ـ ایرنا ـ امام جمعه موقت قم گفت: از مالکان خانه های استیجاری که با مستأجران خود در این وضعیت اقتصادی مدارا کرده اند، تشکر و قدردانی می‌کنم.


آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم گفت: بر اساس سقف مجاز افزایش اجاره بها و استفتاء از رهبر معظم انقلاب در این رابطه، مستأجران می توانند در خانه های استیجاری، اعمال عبادی خود را به درستی انجام دهند.


وی بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با کارگزاران قوه قضائیه را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: این بیانات منشور تحول قضایی است که باید در سطوح مختلف نصب العین مسؤولان دستگاه قضا قرار بگیرد.


تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به فرمایش رهبری در رابطه با سنت های الهی، خاطرنشان کرد: سنت های الهی قانون حاکم بر تاریخ و جوامع است که بر اساس وعده های تخلف ناپذیر الهی، قطعا به وقوع خواهد پیوست.


وی با بیان اینکه سنت های الهی مبتنی بر عزم و اراده ملت ها، عمل به تکلیف و حرکت عمومی جامعه است، اظهار داشت: برخی سنت های الهی مقید به مجموع شرایطی هستند، یعنی تغییر اجتماعی سازنده و اثرگذار که به سمت پیشرفت و تعالی باشد، متوقف بر ساخت جامعه بر مدار ایمان، تقوا و عمل صالح است.


سعیدی همچنین با بیان اینکه امنیت مردم، حقوق عامه است و احیای حقوق مردم و گسترش عدل، از وظایف قوه قضائیه است، تصریح کرد: همه قوای کشور به ویژه قوه قضائیه باید از امنیت مردم در برابر شایعه سازان و دروغ پردازان و جنگ نرم دشمنان در رسانه ها و فضای مجازی به هر نحو ممکن صیانت کنند.



وزارت ارشاد از نویسندگان متعهد حمایت کند 


وی با اشاره به فرارسیدن روز 14 تیرماه «روز قلم»، قلم متعهدانه را با کرامت انسانی تلفیق شده عنوان کرد و افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید ضمن حمایت از نویسندگان متعهد، با هرگونه نشر الحادی و بدعت گذار و افکار مسموم و آلوده و فتنه انگیز در هر جایگاه و لباسی که باشند، بدون هیچ تساهل و تسامحی بر اساس ضوابط شرعی و قانونی برخورد کند.


خطیب جمعه قم روز ازدواج امیرالمؤمنین حضرت علی(ع) و صدیقه کبری حضرت زهرا(س) را نیز تبریک گفت و خاطرنشان کرد: جوانان باید با تأسی به این دو اسوه بزرگ بشریت، به این سنت حسنه اقدام کرده و در این امر هیچ سخت گیری نداشته باشند تا با گسترش ازدواج در جامعه، بسیاری از آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی نیز کاسته شود.


وی فرارسیدن «روز صنعت و معدن» را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: تجربه نشان داده است که باید بر روی پای خود بایستیم و به توانمندی ها و ظرفیت های داخلی تکیه کنیم و مسؤولان نیز در جهت کارآفرینی و کاهش بیکاری، با همه توان از شرکت های خلاق و دانش بنیان حمایت کنند./



آی‌پی شما:


مرورگر شما:


آخرین بروزرسانی سایت: 1401-03-03 12:40

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *