رفتن به نوشته‌ها

اشتراکات تاریخی ایران و ازبکستان منافع دو ملت را تامین می کند

تهران – ایرنا – رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران – ازبکستان مناسبات تهران و تاشکند را رو به رشد دانست و گفت: اشتراکات تاریخی و فرهنگی و روابط نزدیک دو کشور در سطوح مختلف، منافع دو ملت را تامین می‌کند.


به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، بهادر عبدالله یف سفیر ازبکستان در تهران روز یکشنبه با غلامرضا نوری قزلجه رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران-ازبکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.


نوری قزلجه در این دیدار با اشاره به مناسبات رو به رشد تهران تاشکند گفت: با توجه به اشتراکات تاریخی و فرهنگی، روابط دو کشور در سطوح مختلف به یکدیگر نزدیک بوده که می‌توان از آن در راستای منافع دو ملت بهره برد.


رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران – ازبکستان با تاکید بر اینکه گسترش همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های گوناگون از اهمیت خاصی برخوردار است، گفت: توسعه روابط جمهوری اسلامی ایران با ازبکستان در سطوح مختلف به ویژه در بعد اقتصادی ضروری است.


نوری قزلجه خاطرنشان کرد: اقدامات مناسبی میان دو کشور در موضوعات مختلف از جمله لغو روادید، افزایش خطوط پروازی، رفع مشکلات و موانع موجود در حوزه حمل و نقل و سرمایه‌گذاری‌های مشترک صورت گرفته است که باید به آن سرعت بخشید و بیش از پیش تقویت کرد.


بهادر عبدالله یف سفیر ازبکستان در تهران نیز با اشاره به اهمیت روابط میان ازبکستان و جمهوری اسلامی ایران، بر ضرورت گسترش همکاری در عرصه‌های مختلف سیاسی و فرهنگی به ویژه ارتقا سطح مبادلات اقتصادی و توسعه گردشگری تاکید کرد.


 وی با اشاره به سابقه مثبت مراودات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای مختلف به ویژه کشورهای دوست و همسو تاکید کرد: ارتقا ارتباطات سیاسی و پارلمانی نقش موثری در گسترش همکاری های ایران و ازبکستان ایفا خواهد کرد.


 بهادر عبدالله یف خاطرنشان کرد: ازبکستان از تبادل هیات‌های سیاسی و پارلمانی با جمهوری اسلامی ایران در راستای رسیدن به اهداف مشترک و تبادل تجارب استقبال می‌کند.



آی‌پی شما:


مرورگر شما:


آخرین بروزرسانی سایت: 1401-03-03 12:40

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *