رفتن به نوشته‌ها

اتاق فرار ترس و هیجانی که ارزش امتحان کردن دارد

اگر شما هم از تفریحاتی مثل کافه و رستوران رفتن خسته شده‌اید و دنبال تفریح جالب و جدیدی می‌گردید، در انتخاب «اتاق فرار» تردید نکنید.


تفریحات ما اکثرا به کافه، رستوران، پارک و سینما محدود شده است؛ نه خبری از زندگی شبانه هست نه تفریحاتی که ما را از رخوت زندگی روزمره بیرون بکشد. مهمانی‌ها و دورهمی‌هایمان هم که خارج از فضای شهری است و با این وضعیت اقتصادی مگر چقدر پیش می‌آید؟ در این میان اما کافه‌هایی هستند که خلاقیت به خرج داده‌اند و در کنار خوراکی‌هایی که برای مشتری سرو می‌کنند انواع بازی‌های فکری را هم در اختیار ما قرار می‌دهند. علاوه بر این اتاق‌هایی وجود دارند که با نام اتاق فرار شناخته شده و بازی گروهی جدیدی است که می‌تواند یک تفریح جذاب به حساب بیاید و ساعاتی سرمان را گرم کند. 


اسکیپ روم (Scape Room) یا اتاق فرار چیست؟


اتاق فرار مجموعه‌ای است که شما یک ساعت یا بیشتر از زمان خودتان را در آنجا می‌گذرانید. قرار است معماهایی را حل کنید تا بتوانید از اتاق فرار کنید. احتمالاً در فیلم‌ها دیده باشید که قاتل سریالی به دنبال کشتن عده‌ای است و آن‌ها قرار است از دست او فرار کنند. تجربه اتاق فرار چیزی شبیه به این است و عمدتاً با ترس و دلهره همراه است. در اتاق فرار در روی شما بسته می‌شود و شما در زمان مشخص شده که اغلب یک ساعت است، فرصت دارید تا معماهای اتاق را حل کنید. اشیای پنهانی را پیدا کنید، پازل‌ها را حل کنید، قفل‌ها را با سرنخ‌ها باز کنید و رمزها و کدها را پیدا کنید. کار تیمی شما در این بازی اهمیت دارد و همه اعضای گروه با توجه به توانایی‌هایشان باید در آن مشارکت کنند. اتاق فرار یک ماجراجویی تمام عیار است که دکورهای بسیار واقعی هم دارد.



از کجا بفهمیم اتاق فرار خوبی را انتخاب کرده‌ایم؟


خوب بودن یک اتاق فرار به عوامل مختلفی برمی‌گردد. باید بدانید چه ژانری را می‌پسندید. دوست دارید جایی بروید که بترسید یا جایی که حل کردن معما اولویت اول شما باشد؟‌ کارآگاهی باشد یا جنایی؟ ترس و دلهره‌آور باشد و یا تاریخ و جنگی؟ برای هر سلیقه‌ای اتاق فرارهایی وجود دارد. دکور یک اتاق فرار و موسیقی آن هم اهمیت زیادی دارد. دکورهای بیش از حد ساده نمی‌تواند جذابیت زیادی داشته باشد. به علاوه حرفه‌ای بودن گیم مسترها هم اهمیت بالایی دارد. با این حال تجربه کنید و لذت ببرید. معما حل کنید و ساعتی را بگذرانید که متوجه گذر زمان در آن نمی‌شوید و تفریح متفاوتی را بچشید.



در این زمینه بخوانید:



آیا اتاق فرار رفتن، تفریح گرانی است؟


اتاق فرارها اغلب بین بیست هزارتومان تا شصت هزار تومان برای هر نفر آب می‌خورد. اما به جرأت می‌توان گفت اغلب آن‌ها را بین سی الی چهل‌وپنج هزار تومان می‌توانیم بخریم. کافی است نام اتاق فرار مورد نظرمان را در گوگل جستجو کنیم و از سایت‌هایی با تخفیف آن را خریداری کنیم. بنابراین در مقایسه با سایر تفریحات، اتاق فرار رفتن تفریح متوسطی محسوب می‌شود. 



چند نکته در مورد اتاق فرار


منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *