رفتن به نوشته‌ها

پژوهشگر جوان رویان جایزه بین المللی کرایوبیولوژی را کسب کرد

تهران-ایرنا- جایزه بین المللی پژوهشگر جوان «کرایوبیولوژی» با عنوان Dayong Gao Young Investigator Award به دکتر «روح الله فتحی» از پژوهشگران پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی اختصاص یافت.


به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از روابط عمومی پژوهشگاه رویان، این جایزه به صورت سالانه توسط انجمن جهانی کرایوبیولوژی به پژوهشگران زیر ۴۵ سال فعال در حوزه زیست انجماد (کرایوبیولوژی) تعلق می گیرد که در کشور خودشان در توسعه این علم مؤثر هستند.


 روح‌الله فتحی دانشیار گروه جنین‌شناسی پژوهشگاه رویان است که در دو حوزه انجماد تخمک و مهندسی بافت تخمدان فعالیت می‌کند.


جایزه بین‌المللی انجمن کرایوبیولوژی در سال ۲۰۱۹ میلادی بنیان نهاده شده است که چهارمین دوره آن در سال ۲۰۲۲ میلادی در پایتخت کشور ایرلند جنوبی در ماه ژوئیه (تیر – مرداد) برگزار می شود.


این جایزه در سال ۲۰۱۹ به پژوهشگری از کشور برزیل، در سال ۲۰۲۰ به پژوهشگری از پاکستان و در سال ۲۰۲۱ میلادی به یک پرتغالی اعطا شد.


 روح الله فتحی عضو هیأت علمی پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی درمورد این موفقیت گفت: از اینکه امسال این جایزه  باردیگر به جهان اسلام و منطقه خاورمیانه اختصاص یافته است، بسیار خوشحال هستم.


کرایوبیولوژی، علم چگونگی نگهداری مواد زیستی و سلول‌های زنده در درجه حرارت پایین است. حفظ طولانی مدت سلول‌های بنیادی، سلول‌های جنسی (اسپرم و تخمک)، جنین چند سلولی و یا بافتهای تخمدان و بیضه از جمله موارد استفاده این علم در درمان ناباروری محسوب می‌شود. بانک سلول‌های بنیادی خون بندناف نیز یکی دیگر از مصادیق استفاده از درجه حرارت پایین در نگهداری طولانی مدت این سلول های بسیار با ارزش است.


پژوهشگاه رویان هم اکنون از آخرین روش‌های انجمادی در ذخیره‌ سازی نمونه‌های زیستی بهره می‌برد و بسیاری از این روش‌ها را خود در محیط آزمایشگاه ایجاد کرده یا توسعه داده است.





آی‌پی شما:


مرورگر شما:


آخرین بروزرسانی سایت: 1401-03-03 12:40

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *