رفتن به نوشته‌ها

مردمی سازی تبلیغ رویکرد تبلیغات اسلامی است

ارومیه – ایرنا – مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربیبا اشاره به اینکه مردمی سازی تبلیغ رویکرد این سازمان است، گفت: به منظور گرامیداشت واقعه غدیرخم ۳۰ عنوان برنامه در استان برگزار می‌شود.


 به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام منصور امامی روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت سالگرد تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی افزود: تهیه و توزیع کتاب با موضوع غدیر از جمله برنامه‌های وِیژه غدیر است.


به گفته وی، با توجه به قومیتی بودن و ترکیب شیعه و سنی جمعیت این استان، در خصوص کتاب، سعی شده از ظرفیت اهل تسنن نیز استفاده شود زیرا آنها در این زمینه کتاب‌های متعددی نوشته‌اند.


وی تشکیل ستاد مردمی غدیر، راه اندازی کمیته اطعام، برگزاری جلسات غدیر، مسابقات نقاشی، برپایی ایستگاه صلواتی، پیاده روی غدیر، دیدار با خانواده سادات، آذین بندی میادین شهری، طبخ آش نذری در ۱۳۰ نقطه شهری، پویش نذر خدمت و برگزاری پنجشنبه‌های علوی را از جمله برنامه های گرامیداشت واقعه غدیر عنوان کرد.


حجت‌الاسلام امامی اضافه کرد: هدف از این برنامه ها شناساندن واقعه غدیر و بهانه‌ای برای نشر نهج البلاغه است.


مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به برنامه های سال گذشته گفت: سال گذشته ۷۰۰ برنامه با موضوعات بررسی و حل مشکلات مساجد، آموزش روحانیان و ائمه جماعات، مدیریت مسجد و مقتل خوانی برگزار شد.


وی به انتخابات اخیر شورای هیئات مذهبی اشاره کرد و افزود: شورای هیئات مذهبی رابط بین مسجد و تبلیغات اسلامی هستند.


حجت الاسلام امامی برگزاری ۱۱۰ جلسه روضه برای شهدا در کوچه‌ها و مقابل خانه شهدا، برگزاری همایش بین المللی نقش قرآن در وحدت مسلمین، همایش شهدای روحانی با همکاری بسیج طلاب و برگزاری آموزش‌های ویژه روحانیان و برگزاری همایش منجی موعود را از دیگر برنامه‌های برگزار شده در سال گذشته برشمرد.


وی ادامه داد: همچنین درسال گذشته افطاری های وحدت و مقاومت با موضوع فلسطین در شهرهایی که ترکیبی از اهل تسنن و تشیع هستند برگزار شد تا کنار هم پای سفره افطار بنشینند.


مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۱۸ روحانی در روستاها مستقر هستند، یادآور شد: پایگاه‌های اجتماعی در مناطقی از شهر که آسیب زیاد است برپا شده و حدود ۲۵ روحانی با انجام فعالیت‌های فرهنگی سعی در کاهش آسیب موجود در این مناطق می‌کنند.


حجت الاسلام امامی به فعالیت «امامان محله» نیز اشاره کرد و گفت: امامان محله هم  اقدام به حل مشکلات مناطق و محلات مختلف شهر می‌کنند.  


وی با بیان اینکه مردمی سازی تبلیغ رویکرد تبلیغات اسلامی است، افزود: هرکسی با هر زوایه دید به نقد و بررسی تبلیغات اسلامی پرداخته و در کنار آن راهکاری هم ارایه دهد تبلیغات اسلامی استقبال کرده و از بهترین نقد قدردانی و تجلیل خواهد کرد.


مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به نمایشگاهی که به مناسبت سالگرد تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی دایر شده است، گفت: این نمایشگاه برای نشان دادن ظرفیت‌ها همچنین نمایش عملکرد در موضوعاتی چون اقوام و ادیان، امور بانوان، اعزام مبلغ، بحث روحانیان مستقر در روستاها و موضوعات مختلف برپا شده است.


به گزارش ایرنا، معمار کبیر انقلاب اسلامی در یک تیر ۱۳۶۰ هجری شمسی فرمان تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی را صادر کرد.  



آی‌پی شما:


مرورگر شما:


آخرین بروزرسانی سایت: 1401-03-03 12:40

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *